Přeskočit na obsah
Models

Aston Martin DBX S: nová vlajková loď

Nové vrcholné provedení oceňovaného SUV Aston Martin DBX 

ASTON MARTIN DBX S
Datum vydání 30. dubna 2025
Délka čtení 17 minut
  • Nové vrcholné provedení oceňovaného SUV Aston Martin DBX 
  • Výkon se zvýšil na 727 k, točivý moment činí 900 Nm
  • Úpravy pro snížení hmotnosti ušetřily až 47 kg oproti vozu DBX707
  • Nová střecha z uhlíkových vláken snižuje těžiště pro ještě dynamičtější jízdní vlastnosti
  • Nápadná přední mřížka a upravená záď dodávají vozu nezaměnitelnou podobu
  • Výrazný styl interiéru verze S s možností výběru mezi Alcantarou a kůží 
  • Nejnovější vůz z dlouhé řady vysoce výkonných vozů Aston Martin S, jejichž počátky sahají až k modelu DB3S z roku 1953 
ASTON MARTIN DBX S

ASTON MARTIN DBX S: NOVÁ VLAJKOVÁ LOĎ V SEGMENTU SUPERSPORTOVNÍCH SUV

Středa 30. dubna 2025, Gaydon: Aston Martin s hrdostí oznamuje příchod nové vlajkové lodi řady DBX, varianty DBX S. Díky přitažlivosti dynamického modelu DBX707 a motoru vylepšenému technologiemi přenesenými přímo z připravovaného supersportu Valhalla nabízí DBX S jeden z nejpůsobivějších a nejpreciznějších jízdních zážitků. Vůz přináší ještě vyšší výkon, nižší hmotnost a asertivnější design. Se sadou vylepšení exteriéru a interiéru, která odpovídá sportovnímu stylu, nabízí DBX S zcela nezaměnitelný charakter.

DBX S navazuje na dlouhou tradici vozů Aston Martin, které používají přídomek „S“ pro označení speciální, vysoce výkonné verze stávajícího modelu. V nedávné době byl prvním vozem tohoto typu model Vanquish S, který měl premiéru pro veřejnost na pařížském autosalonu v roce 2004. DBX S dokazuje, že lehčí varianty s vyšším výkonem a jízdními schopnostmi jsou stále velmi důležitou součástí nabídky značky Aston Martin. Novinka pokračuje v linii atraktivních vysoce výkonných modelů. 

Adrian Hallmark, generální ředitel společnosti Aston Martin, řekl: „Během posledních dvou let Aston Martin představil ucelenou modelovou řadu sportovních vozů nové generace a také nový vůz DBX; všechny s novým, zcela na míru navrženým informačním a zábavním systémem. Značka se i nadále zaměřuje na špičkové výkony, ultra-luxusní design a inovace a rozšiřuje nabídku v rámci všech základních modelových řad. Představení verze DBX S nejen potvrzuje náš záměr vyrábět ty nejzajímavější, zcela mimořádné a nejkrásnější vozy, ale je také jasnou ukázkou našich ambicí nejen pro model DBX, ale pro celou značku Aston Martin.“

Technické parametry

Srdcem nového modelu DBX S je modernizovaná verze oceňovaného motoru Aston Martin V8 4,0 l twin-turbo. Díky využití technologie přeplňování přímo z připravovaného supersportu Valhalla, včetně většího průměru oběžných kol kompresoru a dalších vnitřních vylepšení, se výkon zvýšil o dalších 20 k na 727 k a motor poskytuje ještě větší sílu v nejvyšším spektru otáček. Dynamika vozu DBX S je tak ještě obdivuhodnější. Výsledkem je zrychlení 0–100 km/h za pouhé 3,3 sekundy a zkrácení akcelerace z 0 na 200 km/h o 0,3 sekundy. Maximální rychlost zůstává nezměněna a činí působivých 193 mil za hodinu, tedy 310 km/h.

Jízdní výkony i vnímání rychlosti zvyšuje upravený výfukový systém, který ještě více umocňuje přirozený projev dominantního motoru V8 a plně využívá možností, které nabízí vylepšené přeplňování. 

Stejně jako stájový kolega DBX707 rozděluje DBX S svůj výkon mezi přední a zadní kola v proměnlivém poměru – s možností přenést 50 % točivého momentu na přední a až 100 % pouze na zadní kola, a to prostřednictvím inovativní, 9stupňové převodovky s mokrou spojkou, která odstraňuje potřebu konvenčního měniče točivého momentu a zajišťuje extrémní výkony při akceleraci z klidu. Převodovka DBX S však byla dále upravena, aby poskytovala ještě nezapomenutelnější zážitek z jízdy. Okamžiky pro přeřazení jsou upraveny tak, aby zohlednily rozšířený rozsah otáček motoru, zatímco podřazování v režimech Sport a Sport+, kdy je vůz v automatickém režimu, je ještě razantnější.

Kromě zvýšení výkonu byla přijata řada opatření, jejichž cílem je nejen výrazně snížit pohotovostní hmotnost modelu DBX S, ale také inteligentním a vysoce výběrovým způsobem zajistit, aby pouhé snížení hmotnosti bylo jen jedním z atributů, které přispívají k vynikajícímu výsledku. Ukázkovým příkladem je nová volitelná střecha z uhlíkových vláken prezentovaná nádherným vzorem s jednoduchým střídáním vláken. Střešní díl je se svými téměř třemi metry čtverečními zdaleka největším karbonovým prvkem, jaký kdy byl na voze Aston Martin použit. Specifikace karbonové střechy znamená odstranění střešních ližin, což nejen ušetří 18 kg hmotnosti, ale navíc se tak děje v nejvyšším bodě vozu, čímž se snižuje jeho těžiště a dále zvyšuje stabilita i agilita.

Vůz si připisuje prvenství v segmentu SUV možností objednat volitelná kola z hořčíkové slitiny. Hořčík je nejen pevný, ale také neuvěřitelně lehký materiál, přibližně o 75 % procent lehčí než ocel; o polovinu lehčí než titan, a dokonce o třetinu lehčí než hliník. Výběrem sady 23″ ráfků se ušetří dalších 19 kg neodpružené hmotnosti, což přináší zlepšení kvality jízdy, přesnosti a citlivosti řízení a také bezprostřednější reakce vozu na pokyny volantem. DBX S je možné objednat také se standardními, 23″ kovanými hliníkovými koly.

Při výběru hořčíkových kol odpadají střešní ližiny, což přináší další snížení hmotnosti. Kromě toho si zákazníci mohou objednat na zakázku zhotovenou lehkou mřížku chladiče z polykarbonátu s voštinovou strukturou, která má propracovaný design s více než 25 000 jednotlivými fazetami. To rovněž přispívá k dalšímu snížení hmotnosti v přední části a v důsledku i k lepší ovladatelnosti a trakčním schopnostem vozu.

Převod řízení u DBX S je přímější, a to o 4 %, přesto znatelně zlepšuje agilitu, takže vůz působí ještě sportovněji a citlivěji, aniž by se do řízení přenášel pocit neklidu. Menší je také poloměr otáčení o téměř půl metru na pouhých 12,0 m, což zpříjemňuje jízdu ve městě.

DBX S využívá kompletní úpravy pérování představené v loňském roce, kdy došlo k nové kalibraci vzduchových měchů i elektronických tlumičů, čímž se zvýšila kontrola nad pohybem karoserie s cílem snížit přenášení hmotnosti při dynamické jízdě, a tím zlepšit kvalitu jízdy a celkovou stabilitu. Dokonce i na samém limitu se DBX S díky standardní elektronické kontrole náklonu naklání maximálně o 1,5 stupně a to stačí k vytvoření přirozeného pocitu z jízdy v zatáčkách. Vůz přitom zůstává vůz stabilnější než mnoho dvoumístných sportovních vozů.  V závislosti na zvoleném jízdním režimu se také mění tuhost pružin, které aktivně mění náklon v zatáčce, aby se zlepšila přilnavost a odezva řízení. Téměř nevyčerpatelný brzdný výkon zajišťují mohutné, karbon-keramické kotoučové brzdy, které mají průměr 420 mm vpředu a 390 mm vzadu.

Design

Tým designérů Aston Martin se postaral o to, aby každý, kdo uvidí DBX S, nebyl na pochybách, že stojí tváří v tvář nejsportovnějšímu, nejdynamičtějšímu a nejúchvatnějšímu ultra-luxusnímu SUV na trhu.

Zepředu je nový vůz DBX S okamžitě rozpoznatelný podle zcela černé mřížky chladiče, která této verzi dodává nezaměnitelné vzezření. Na přání je k dispozici také lehká polykarbonátová mřížka chladiče s voštinovým designem po vzoru modelu DBS 770 Ultimate. Nový spodní spoiler a difuzor dále umocňují přirozeně asertivní projev vozu spolu s výrazným designem denních světel.

Při pohledu z boku zaujmou nové prahy s velmi výraznými svislými prvky pro usměrnění vzduchu, které v typickém stylu vozů Aston Martin přinášejí jak funkční zlepšení, tak přitažlivý styl. Jejich hlavním přínosem je správně nasměrovat proudění vzduchu podél boku vozu. Na přání jsou k dispozici karbonová vnější zpětná zrcátka, boční lišty a spodní prahy dveří, zatímco výrazné označení písmenem „S“ na předních blatnících ukazuje pravou povahu tohoto dravce. Stejně jako ikonická loga Aston Martin jsou i tyto emblémy vyrobeny z masivního kovu, potažené smaltem a s červeným písmenem „S“. Jde o známý doplněk, který se objevoval na předchozích modelech, jako je V12 Vantage S a Rapide S. Rámeček je pak s buď světlým, nebo tmavým chromováním, aby ladil s provedením loga, které si zákazník pro svůj vůz zvolí.

Nejviditelnější vizuální změny nové vlajkové lodi DBX jsou na zádi, které dominuje čtveřice výfuků, nyní vertikálně uspořádaných a dostupných v lesklém i matném provedení. Koncovky umožňují zvuku osmiválce zaznít naplno. Zadní nárazník a difuzor byly kompletně přepracovány a spolu s bočními prahy a spoilerem mohou být vyrobeny z karbonu, což sníží celkovou hmotnost vozidla o dalších 7 kg. DBX S se rovněž prezentuje novým designem doplňků ve spodní části karoserie, které lze objednat ve třech barvách: červené Rosso Corsa, stříbrné Trophy a zelené Podium. Sportovní lakování zvýrazňuje přední spodní spoiler, difuzor a boční prahy táhnoucí se až k zádi, kde celé dílo korunuje nová čtveřice výfuků. 

Interiér

Interiér modelu DBX S provází unikátní motiv písmene „S“ a nejvýraznějším prvkem je výrazný šípovitý vzor, který je součástí standardní úpravy sedadel a jenž se v případě volitelné karbonové střechy rozšíří i na čalounění stropu. Šípovitá linie se směrem vzhůru po sedadlech stále více rozšiřuje a vytváří nezaměnitelný dojem rychlosti, jak se sluší pro nejvýkonnější SUV v nabídce značky. 

DBX S je standardně čalouněno lehkou sportovní Alcantarou, která se nachází na sedadlech, čalounění stropu, středové konzole, spodních dílech přístrojové desky a horním obložení. V místech s vysokým opotřebením, jako jsou například opěrky sedadel, se Alcantara plynule kombinuje se semianilinovou kůží. Pro ty, kteří dávají přednost ještě většímu pocitu luxusu, může být DBX S celý čalouněn semianilinovou kůží. Na přání lze také objednat červené bezpečnostní pásy, které do interiéru vozu vnesou další prvek verze „S“. 

Písmeno „S“ je vyšito na sedadlech a doplňují ho křídla z loga Aston Martin, která jsou prostorově vytlačena do opěrek hlavy technikou, která byla v oboru použitá vůbec poprvé. Používá se při ní ražba s extrémním tlakem (1,5 tuny) a teplem, aby se křídla vryla do kůže se všemi drobnými detaily a vysokou přesností s rozlišením méně než milimetr. Dále se písmeno „S“ objevuje na krytech prahů a na štítku motoru.

DBX S pokračuje v zavádění nejmodernějšího informačního a zábavního systému vyvinutého společností Aston Martin v rámci nově pojatého designu interiéru. Toto zásadní vylepšení je ukázkou příkladné kombinace řemeslného umu a moderních inovací, které kombinují dokonalý design a velkolepý luxus s impozantní sadou technologií pro digitální propojení.

Vůz je také standardně vybaven audiosystémem Aston Martin Premium Audio s výkonem 800 W a 14 reproduktory. Tato souprava, vyvinutá s využitím pokročilého hardwaru, nabízí režim prostorového zvuku s technologií QuantumLogic® pro zcela pohlcující hudební kulisu. Opravdové nadšence potěší volitelný systém vyvinutý s partnerem Aston Martin pro zvukovou aparaturu, se společností Bowers & Wilkins. Tento výjimečný systém, akusticky přizpůsobený velikosti a tvaru interiéru DBX S, využívá technologie a inovace, které lze nalézt ve světově uznávaných reproduktorech Bowers & Wilkins. Hliníkové výškové reproduktory Double Dome a středotónové měniče Continuum® dodávají tomuto systému prostorového zvuku s 23 reproduktory a dvojitým zesilovačem o výkonu 1 600 W vyvážený a přesný zvuk. Speciální horní 3D reproduktory, basové měniče a výkonný subwoofer poskytují silný a dynamický zvukový zážitek, který odráží vlastnosti vozu DBX S.

Písmeno „S“ je s vozy Aston Martin spojeno již dlouho a nový model DBX S dokazuje, že odlehčené varianty s vyšším výkonem a vyladěnými jízdními schopnostmi jsou stále velmi důležitou součástí příběhu značky a že budou existovat i v budoucnosti. DBX S je možné objednat již nyní, první dodávky se očekávají ve 4. čtvrtletí roku 2025.

Galerie

– KONEC –

Poznámky pro média:

Verze DBX S navazuje na slavnou tradici značky Aston Martin, která používá označení písmenem „S“ pro speciální, výkonné verze. Prvním vozem v poslední době byl Vanquish S, který měl premiéru pro veřejnost na pařížském autosalonu v roce 2004 a zpočátku se prodával společně po boku vozu Vanquish. V roce 2011 následoval ještě výkonnější V8 Vantage S se sportovnějším pérováním a zejména standardní automatizovanou manuální převodovkou Sportshift II. V roce 2013 pak přišel model V12 Vantage S. Zatím posledními vozy s tímto emblémem byly v roce 2015 představený Rapide S s výrazně modernizovaným a výkonnějším motorem, který se stal nástupcem dosavadního modelu Rapide, a v roce 2016 odhalený Vanquish S. Zapomenout však nesmíme ani na modely DBS, které plnily roli vlajkové lodi značky Aston Martin ve třech různých generacích počínaje lety 1967, 2007 a 2018. 

Není náhodou, že první mezinárodně úspěšný poválečný závodní vůz Aston Martin se jmenoval DB3S a byl vyroben v roce 1953. První Aston Martin, který vyhrál v mistrovství světa sportovních vozů a vůz, který v 50. letech minulého století nejméně třikrát skončil druhý v Le Mans, byl také lehčí, výkonnější a vizuálně vylepšenou verzí vozu DB3, z něhož byl odvozen. 

O společnosti Aston Martin Lagonda

Vizí značky Aston Martin je být světově nejžádanější, luxusní britskou značkou, která konstruuje nejpůsobivější výkonná vozidla.

Společnost Aston Martin založili v roce 1913 Lionel Martin a Robert Bamford a je dnes uznávána jako ikonická globální značka, která je synonymem stylu, luxusu, výkonu a exkluzivity. Aston Martin spojuje nejnovější technologie, časem prověřené řemeslné zpracování a obdivuhodný styl a díky tomu vznikly celosvětově oceňované luxusní modely včetně vozů Vantage, DB12, DBS, DBX a první hypersport značky – Aston Martin Valkyrie. V souladu se svojí strategií udržitelnosti nazvanou „Racing. Green.“ vyvíjí Aston Martin alternativy ke spalovacímu motoru v podobě různých kombinací pohonného ústrojí včetně plug-in hybridního a plně elektrického s plánovaným uvedením v letech 2025 až 2030. Cílem je nabízet řadu elektrifikovaných sportovních vozů a SUV.

Společnost Aston Martin Lagonda se sídlem v anglickém Gaydonu vyvíjí, vyrábí a vyváží vozy, které se prodávají ve více než 50 zemích světa. Její sportovní automobily se vyrábějí v Gaydonu, luxusní modelová řada SUV DBX vzniká v St Athan ve Walesu. Společnost je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2030 zajistila uhlíkově neutrální výrobu.

Společnost Lagonda byla založena v roce 1899 a spojila se s výrobcem Aston Martin v roce 1947, kdy obě firmy koupil sir David Brown, a společnost je nyní kótována na londýnské burze jako Aston Martin Lagonda Global Holdings plc.

V roce 2020 se stal výkonným předsedou představenstva společnosti Lawrence Stroll a automobilka získala nové významné investice. Ve stejné době došlo k návratu značky Aston Martin na vrchol motoristického sportu s týmem formule 1 Aston Martin Aramco, a tím slavná britská značka vstoupila do nové éry.

www.media.astonmartin.com

 Kontakty pro média: Aston Martin Europe

Dan Connell, Director of Communications & PR Europe

+49 151 217 06429, dan.connell@astonmartin.com 

Tina Brenner, Head of Communications & PR Europe

+49 172 823 2375, tina.brenner@astonmartin.com

Manuel Wagner, Manager Communications & PR Europe

+49 152 071 04758, manuel.wagner@astonmartin.com

Kontakt pro média: Aston Martin Prague

Michael Kudela

PR & Média

+420 777 663 118

michael.kudela@astonmartin-prague.cz

Odběr novinek

Přihlašte se a získávejte nejnovější informace mezi prvními

* Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů.

Sledujte nás také na Instagramu

Zobrazit profil
Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post
Aston Martin Prague

Kde nás najdete

Aston Martin Prague - CarTec Exclusive Cars s.r.o.

Kontakt

Průběžná 76
100 00 Praha-Strašnice
Česká republika

Navigovat

Otevírací hodiny

Pondělí:

Úterý:

Středa:

Čtvrtek:

Pátek:

Sobota:

Neděle:

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

Zavřeno

Zavřeno