Přeskočit na obsah
Posts

ASTON MARTIN VANQUISH VOLANTE

Datum vydání 25. března 2025
Délka čtení 26 minut

NEJRYCHLEJŠÍ A NEJVÝKONNĚJŠÍ KABRIOLET S MOTOREM VPŘEDU NA SVĚTĚ

Úterý 25. března 2025, Gaydon, Spojené království: Aston Martin s hrdostí oznamuje příchod napjatě očekávaného nového modelu Vanquish Volante. Jedná se o nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný Aston Martin s otevřenou střechou a spolu se svým sourozencem s karoserií kupé je to zároveň v současnosti nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný vůz s motorem vpředu. Žádný jiný automobil nekombinuje tak mimořádný výkon s elegantními, a přitom účelnými tvary. Jeho pozice na samém vrcholu ultraluxusních vysoce výkonných vozidel je díky tomu jedinečná. Těžko si představit lepší způsob, jak oslavit 60. výročí slavného jména Volante, než oznámením nejnovějšího přírůstku.

  • Nový vrcholný kabriolet přináší do své kategorie nebývale dramatické pojetí, výkon a rychlost
  • Špičkový motor V12 o objemu 5,2 l a se dvěma turbodmychadly nabízí výkon 835 k a točivý moment 1 000 Nm
  • Maximální rychlost 345 km/h nemá ve své třídě konkurenci, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 3,4 sekundy
  • Inovativní skládací střecha do tvaru písmene „K“ s inteligentním vyztužením
  • Nezaměnitelný design Aston Martin vytváří ohromující kombinaci účelně navržených řešení a elegantního celku
  • Podvozek a konstrukce s rozsáhlými úpravami pro optimální jízdní výkony
  • Výroba vozu Vanquish Volante spolu s modelem Coupe dohromady nepřesáhne 1 000 kusů ročně
  • Na letošek připadá 60 let výroby vozů Volante
ASTON MARTIN VANQUISH VOLANTE

Vanquish Volante pohání nový 5,2l motor V12 Aston Martin o výkonu 835 k a točivém momentu 1 000 Nm a vozu uděluje maximální rychlost 345 km/h. K tomu nabízí ryzí nadšení na úrovni kupé a nepřekonatelný zážitek z jízdy pod širým nebem. 

Nový Vanquish Volante byl navržen tak, aby nabízel vrcholný styl a smyslové podněty, pro které jsou kabriolety tak oblíbené, ovšem bez sebemenších omezení a kompromisů, jež jsou s jejich konstrukcí tradičně spojovány. Vanquish Volante je stejně přitažlivý jako verze Coupe, avšak s minimálním nárůstem hmotnosti. I kabriolet tak je zcela hoden slavného jména vyhrazeného pouze pro vlajkovou loď ultraluxusní značky.

Nový Vanquish Volante představuje vrcholný klenot modelové řady již plných 60 let. Prvním vozem Aston Martin, který hrdě nesl toto jméno, byl vzácný model Short Chassis Volante z roku 1965, který zahrnoval designové prvky předchozího kabrioletu DB5 i následníka DB6 Volante. Byl naprosto okouzlující a udával tón všem následujícím modelům Aston Martin s označením Volante. Je to také jeden z nejvzácnějších exemplářů, protože jej bylo vyrobeno pouze 37 během jediného roku.

Adrian Hallmark, výkonný ředitel společnosti Aston Martin, řekl: „Vozy Aston Martin Volante již 60 let představují vrcholné automobilové umění v oblasti elegance a sportovní jízdy s otevřenou střechou. Vanquish Volante se svým úžasným vzhledem a vynikajícím motorem V12, který má vyšší výkon než jakýkoli jiný sériově vyráběný vůz s motorem vpředu, posouvá vše na zcela novou úroveň. Ve značce Aston Martin jsme hrdí na to, že můžeme zůstat věrni našemu dědictví, a zároveň, jak ukazují nevídané výkony modelu Vanquish Volante, se směle díváme do budoucnosti.“

ASTON MARTIN VANQUISH VOLANTE

Konstrukce

Obdivuhodnou sílu vozu Vanquish Volante dodává nový 5,2litrový motor V12 s dvojitým přeplňováním z konstrukční dílny Aston Martin. První motor V12 s emblémem Aston Martin byl použit v modelu DB7 Vantage, který vstoupil na trh v provedení Coupe i Volante pro modelový rok 2000. Za čtvrtstoletí se výkon legendárního motoru V12 značky téměř zdvojnásobil, z 426 k na 835 k, a maximální točivý moment zaznamenal podobný nárůst, z 543 Nm na 1 000 Nm.

Nejnovější motor V12 dosahuje nejvyššího točivého momentu již při 2 500 otáčkách za minutu, což je přesně polovina toho, co potřeboval předchůdce, a maximální točivý moment 1 000 Nm se udrží od 2 500 do 5 000 otáček za minutu. Nejvyšší rychlost činí 345 km/h. Navzdory tomuto výraznému nárůstu výkonu vzrostla celková hmotnost modelu Vanquish Volante o pouhých 95 kg, čímž se poměr výkonu a hmotnosti zvýšil z 313 koní na 416 koní na tunu, a dynamika se tak dostala na zcela novou úroveň.

Točivý moment je přenášen na zadní kola pomocí osmistupňové převodovky ZF umístěné u zadní nápravy pro optimální rozložení hmotnosti. Součástí je stejný elektronicky řízený diferenciál (E-diff) jako u modelu Vanquish Coupe. E-diff dokáže přejít z plně otevřeného do 100% uzavřeného stavu za 135 milisekund a nabízí nebývalou šířku využitelného pásma a mnohé výhody. V kombinaci s nejnovější generací stabilizačního systému (ESP) se výrazně zlepšily dynamické schopnosti, které zajišťují větší agilitu v zatáčkách v nízkých a středních rychlostech a zároveň nabízejí lepší kontrolu při přetáčivosti a během rychlé změny jízdního pruhu ve vysoké rychlosti. Diferenciál nabízí pocit „kratšího rozvoru“ v ostřejších zatáčkách tím, že na pokyny řízení reaguje větší stáčivostí a zároveň zaručuje stabilitu a klid v rychle projížděných zatáčkách. Hlavním cílem bylo poskytnout vozu Vanquish Volante jízdní dynamiku na úrovni supersportovního vozu v kombinaci s kultivovaností a lehkostí jízdy, jakou si zaslouží vrcholný model. Vůz proto dostal pokročilý systém podvozku, který je k dispozici u všech sériových vozů Aston Martin.

Simon Newton, ředitel oddělení jízdní dynamiky, řekl: „Snaha zajistit, aby Vanquish Volante poskytoval ve své třídě stejné výkony jako Vanquish Coupe, znamenala, že tým konstruktérů od samého počátku pracoval na obou modelech současně, což nám umožnilo zachovat dynamické schopnosti a charakter verze Coupe bez jakýchkoli kompromisů i po odstranění střechy. Optimalizace provedené na konstrukci karoserie v kombinaci se specifickým naladěním podvozku zajišťují, že Vanquish Volante se díky svým ohromujícím výkonům a schopnostem dostává na stejnou úroveň jako kupé, ovšem navíc s požitkem z jízdy se staženou střechou.“

Vanquish Volante má samozřejmě na míru navržené pérování, které zohledňuje odlišné rozložení hmotnosti, ale tajemství využití jeho plného potenciálu spočívá v nových tlumičích Bilstein DTX, jež umožňují vysokou úroveň tlumení kol v rámci jízdních režimů a také mnohem větší rozlišení mezi jednotlivými módy, než bylo možné v minulosti. 

V režimu GT je Vanquish Volante nastaven tak, aby hladce kopíroval vozovku a poskytoval plavnost a lehkost, které jsou charakteristickým znakem těch nejlepších Grand Tourerů, zatímco režimy Sport a Sport+ nabízejí nový dynamický profil s progresivní odezvou a jistější kontrolou nad pohyby karoserie.

Vanquish Volante si zachovává pokročilé systémy kontroly trakce a stability z kupé v čele s novým systémem ESP, který je navržen tak, aby řidiči poskytoval lepší podporu a maximální bezpečnost s využitím ojedinělého vyladění. Systém je součástí progresivní dynamické regulace a předchází náhlým zásahům, přičemž využívá sadu inteligentních ovladačů a softwarových modelů k předvídání optimální úrovně přilnavosti pomocí vyspělých algoritmů a zároveň reaguje na případnou nestabilitu vozidla. Nabízí předdefinované režimy ESP (On, Track, Off, Wet) a všechny lze snadno zvolit pomocí tlačítka ESP na středové konzole.

Vzhledem k mimořádnému výkonu vozu Vanquish Volante je vůz standardně vybaven karbon-keramickou brzdovou soustavou, která vlajkové lodi značky zajišťuje odpovídající schopnosti zpomalovat. Kotouče váží o 27 kg méně než konvenční brzdy, mají delší životnost a vyšší odolnost proti vadnutí a umožňují také vektorování, s jehož pomocí lze zvýšit účinek zadních brzd a tím zlepšit stabilitu při brzdění do zatáčky.

Každý vůz může předvést své výkony jen tak, jak kvalitní používá pneumatiky, které zajišťují přilnavost k vozovce, a proto konstruktéři značky Aston Martin spolupracovali se svým významným partnerem, společností Pirelli, na vývoji nové pneumatiky Pirelli P ZERO. Ta je navržena speciálně pro vozy Vanquish Coupe a Volante a vyniká vlastnostmi optimalizovanými pro vysokou jízdní dynamiku vozu Vanquish, a to jak s letním vzorkem (P ZERO PZ4), tak se zimním (P ZERO Winter 2).

Kvality zavěšení kol a systémů jízdní stability podtrhuje lepená hliníková konstrukce. Optimalizované vyztužení spodní části podvozku, které je vylepšeno tak, aby poskytovalo přesnější a zábavnější dynamiku, přináší oproti předchozímu vrcholnému kabrioletu nárůst příčné tuhosti o 75 % a tím si zachovává strukturální vlastnosti blízké kupé. 

Společným vývojem obou vozů se podařilo splnit jeden z nejsložitějších úkolů v oblasti konstrukce automobilů: vytvořit otevřený vůz s minimálním nárůstem hmotnosti při zajištění maximální torzní tuhosti a zachování nadčasového designu bez ohledu na to, zda je střecha natažená nebo uložená pod krytem.

ASTON MARTIN VANQUISH VOLANTE

Design – exteriér

Vanquish Volante si zachovává moderní eleganci kupé; vyladěný, svalnatý styl, široký postoj a plynulé křivky. V dramaticky se svažující kapotě zůstávají charakteristické detaily jako vstupy vzduchu, které napomáhají chlazení a nesou inspiraci vozy formule 1. Rozvor prodloužený o 80 mm zdůrazňuje nezaměnitelnou estetiku vozu s motorem vpředu a prostorem pro cestující posunutým dozadu. Nad jednoznačně rozpoznatelným „štítem“, který se táhne napříč víkem zavazadlového prostoru a vypadá, jako by se vznášel mimo karoserii, se nachází typický ostře zakončený prvek takzvané Kammovy zádi.

Lehkou sklápěcí střechu do tvaru písmene K lze otevřít za 14 a zavřít za 16 sekund a je možné ji ovládat za jízdy až do rychlosti 31 km/h elegantním kovovým spínačem na středové konzole.  Kromě toho lze střechu otevřít nebo zavřít na dálku pomocí klíčku ve vzdálenosti do dvou metrů od vozu. Ještě pozoruhodnější je úroveň tepelné izolace přímo srovnatelná s vozem Vanquish Coupe. Díky prvotřídní skladnosti a výšce pouhých 260 mm ve složeném stavu se akusticky vylepšená plátěná střecha snadno uloží do prostoru za sedadly, aniž by došlo k narušení plynulých linií karoserie.

Stejně jako protějšek s pevnou střechou se i Vanquish Volante může pochlubit nápadným předním nárazníkem, blatníky a mřížkou chladiče, což vozu dodává výrazný design a na silnici nepřehlédnutelnou osobitost. Tradiční mřížka chladiče nabízí o 13 % větší vstupní otvor, který napomáhá chlazení motoru o výkonu 835 k. Další otvory v nárazníku usměrňují vzduch kolem přídě a přivádějí jej do podběhů předních kol, což přispívá k chlazení brzd. 

Světlomety Matrix LED přinášejí nový světelný podpis a jejich součástí jsou světla pro denní svícení. Na světlometech byly použity zajímavé detaily, včetně nápisu Aston Martin na vnitřní straně. Výraznou boční lištu v blatnících zdobí červený motiv „V12“. Menší a elegantnější bezrámová zpětná zrcátka napomáhají aerodynamice vozu Vanquish Volante a zapuštěné, elektronicky výklopné kliky dveří zachovávají hladké linie.

Marek Reichman, výkonný viceprezident a kreativní ředitel, uvedl: „Příležitost vytvořit vrcholný model Volante je zcela unikátní. Výzvou je vždy zachovat základní DNA značky Aston Martin a tentokrát bylo zcela zásadní navrhnout Volante vedle modelu Coupe, abychom dosáhli dokonalosti v proporcích a dramatickém výrazu. Přesně takový je Vanquish Volante, a nejen to: jde o jeden z nejúchvatnějších vozů, jaké kdy nesly toto slavné jméno, a jeho podoba jde za hranice všeho, co jsme dosud viděli. Podobně jako Coupe svým do detailu promyšleným designem ztělesňuje ušlechtilost a nepřehlédnutelnost na silnici, a navíc nedělá žádné kompromisy v elegantním řešení konstrukce střechy. Díky spolupráci mezi designérskými a vývojovými týmy značky Aston Martin se nový model Vanquish Volante stává skutečným klenotem, který korunuje naši nabídku sériových vozů.“

Vanquish Volante je vybaven nově vyvinutým výfukovým systémem se čtyřmi koncovkami z nerezové oceli, s ojedinělým průřezem i působivým uspořádáním. Se staženou střechou si cestující mohou naplno užít širší rozsah bohatého zvukového projevu motoru V12, který je typickým rysem celé historické řady Vanquish. Pro ty, kteří touží po dokonalém akustickém zážitku, je Vanquish Volante k dispozici také s volitelným výfukovým systémem Titanium. Ten využívá menší tlumič výfuku s hlasitějším a ještě zřetelnějším zvukovým doprovodem motoru V12, a navíc je o 10,5 kg lehčí.

ASTON MARTIN VANQUISH VOLANTE

Design – interiér

Vanquish Volante je dvoumístný a i díky preciznímu řemeslnému zpracování a stahovací střeše zajišťuje řidiči a spolujezdci nepřekonatelný smyslový zážitek. 

Nový model spoléhá na osobité uspořádání interiéru, které bylo představeno v modelu Vanquish Coupe a jež zaujme ztvárněním s typickými prvky všech modelů Aston Martin nové generace. Nižší středová konzola dopřává pocit větší šířky, což stahovací střecha dále umocňuje, a přidává zároveň ultraluxusní pocit z jízdy pod širým nebem.

Promyšlená kombinace moderní dotykové obrazovky a fyzických spínačů je lákadlem i v modelu Vanquish Volante, a tím zachovává pocit mimořádného luxusu ve spojení s intuitivním ovládáním. Nová generace infotainmentu Aston Martin vychází z digitálního přístrojového displeje TFT o úhlopříčce 10,25″ před řidičem, který je navržen tak, aby poskytoval údaje s maximální přehledností a nabídl vlastní volby zobrazení, zatímco integrovaný 10,25″ dotykový systém Pure Black s plnou online konektivitou disponuje technologií s kapacitním ovládáním jedním a více prsty.

Vůz standardně obsahuje vrcholný audiosystém od společnosti Bowers & Wilkins. Audiosouprava je elegantně zabudovaná do interiéru a prostorový zvuk odborníci vyladili s využitím 15 reproduktorů a dvojitým zesilovačem pro co možná nejúchvatnější zážitek.

Podsvícené tlačítko Stop/Start se nachází na otočném ovladači s precizním vroubkováním a slouží k rychlé volbě požadovaného jízdního režimu. Má své místo vedle fyzických spínačů funkcí podvozku, ESP, výfukové soustavy a parkovacího asistentu, takže nejpoužívanější ovládací prvky lze intuitivně ovládat, aniž by řidič musel spustit oči z vozovky. V modelu Vanquish Volante přibyl také přepínač pro stahování střechy spolu s novým tlačítkem pro přímý přístup k nastavení asistenčních systémů ADAS.

Vanquish Volante se i nadále v první řadě zaměřuje na pohodlí řidiče a spolujezdce. Standardně obsahuje sedadla Sports Plus, na přání jsou dostupné karbonové sedačky Performance. Sedadla s širokou možností seřízení pro výškově hodně odlišné řidiče umocňují sportovní pocit a zajišťují ideální pozici pro dynamickou jízdu. Nízká středová konzola a bohatě profilované výplně dveří optimalizují prostor v oblasti ramen a loktů, a proto řidiči při dynamické jízdě nebo manévrování poskytují dostatečný prostor.

Zadní část interiéru modelu Vanquish Volante byla navržena se stejným ohledem na luxus a vysokou úroveň detailů i působivou povrchovou úpravou. Nápadně tvarovaná zadní příčka odděluje účelně pojaté odkládací prostory vyhrazené pro okouzlující sadu kožených zavazadel, dodávaných jako příslušenství. Jak se od vlajkového modelu očekává, množství možných kombinací designu exteriéru a interiéru, od vzorů kol a řešení brzdových třmenů až po koberce a obložení interiéru, je bezbřehé. Pokud by zákazníci požadovali více osobitých prvků, mohou se s důvěrou obrátit na oddělení Q by Aston Martin, kde jsou jedni z nejkvalifikovanějších, nejzkušenějších a nejkreativnějších designérů připraveni spolupracovat s klientem a přizpůsobit Vanquish Volante zcela individuálním požadavkům.

Program Q by Aston Martin zajišťuje, že i výjimečný, vrcholný model značky Aston Martin, jehož výroba je omezena, otevírá zákazníkům možnost vytvořit si jedinečný vůz, ať už jde o drobné detaily, jako je jméno nebo iniciály ručně vyšité na opěrce hlavy, nebo o kompletní konstrukční úpravy a výrobu komponentů na míru, díky nimž lze zhotovit naprosté unikáty. 

Obdivuhodný nový model Vanquish Volante lze již nyní objednávat a první dodávky z omezeného počtu exemplářů dorazí zákazníkům ve 3. čtvrtletí roku 2025. Ať budou v jakémkoli provedení, každý kus dostojí svému jménu Vanquish, tedy zvítězit.

– KONEC –

Šest desetiletí vozů Aston Martin Volante

Vanquish Volante je vrcholem modelové řady, jejíž historie je dlouhá 60 let, tedy více než polovinu doby existence značky Aston Martin. Prvním vozem, který nesl toto jméno, byl málo známý model Short Chassis Volante z roku 1965. Automobil obsahoval konstrukční prvky předchozího kabrioletu DB5 a následujícího modelu DB6 Volante. Jednalo se o zcela úchvatný vůz, který udával tón všem následujícím Aston Martinům Volante. Je také jedním z nejvzácnějších sériových vozů Aston Martin, protože během jediného roku vzniklo pouhých 37 exemplářů.

Jméno Volante se od té doby používá téměř neustále; asi nejznámějším vozem je DB6 MkII Vantage Volante ve vlastnictví britského krále Karla lll., který vůz zapůjčil princi Williamovi, aby v něm spolu se svojí manželkou Kate, princeznou z Walesu, odjel ze svatební hostiny v Buckinghamském paláci do královského sídla St James Palace. Král Karel III. v minulosti převzal také vůz V8 Vantage Volante z roku 1986 a měl k dispozici unikátní vůz Virage Volante z roku 1994 s vylepšeným motorem V8 o objemu 6,3 litru a pětistupňovou manuální převodovkou.

Vůz V8 Volante plný vychytávek používal také James Bond ve filmu Dech života (The Living Daylights) z roku 1987, který byl v té době také osobním vozem předsedy představenstva společnosti Aston Martin Victora Gauntletta. Ve filmu je model „zazimován“ a dále se objevuje jako kupé. Bubeník skupiny Queen Roger Taylor (a autor písně I’m in love with my car z roku 1975také vlastnil vůz Volante Series I z roku 1979. 

Dnes se název Volante používá výhradně pro otevřené modely DB12 a Vanquish, ovšem nikoli pro vozy Vantage V8 a V12 z Gaydonu, jejichž správné označení je Roadster.

O společnosti Aston Martin Lagonda 

Vizí značky Aston Martin je být světově nejžádanější, luxusní britskou značkou, která konstruuje nejpůsobivější výkonná vozidla.

Společnost Aston Martin založili v roce 1913 Lionel Martin a Robert Bamford a je dnes uznávána jako ikonická globální značka, která je synonymem stylu, luxusu, výkonu a exkluzivity. Aston Martin spojuje nejnovější technologie, časem prověřené řemeslné zpracování a obdivuhodný styl a díky tomu vznikly celosvětově oceňované luxusní modely včetně vozů Vantage, DB12, DBS, DBX a první hypersport značky – Aston Martin Valkyrie. V souladu se svojí strategií udržitelnosti nazvanou „Racing. Green.“ vyvíjí Aston Martin alternativy ke spalovacímu motoru v podobě různých kombinací pohonného ústrojí včetně plug-in hybridního a plně elektrického s plánovaným uvedením v letech 2025 až 2030. Cílem je nabízet řadu elektrifikovaných sportovních vozů a SUV.

Společnost Aston Martin Lagonda se sídlem v anglickém Gaydonu vyvíjí, vyrábí a vyváží vozy, které se prodávají ve více než 50 zemích světa. Její sportovní automobily se vyrábějí v Gaydonu, luxusní modelová řada SUV DBX vzniká v St Athan ve Walesu. Společnost je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2030 zajistila uhlíkově neutrální výrobu.

Společnost Lagonda byla založena v roce 1899 a spojila se s výrobcem Aston Martin v roce 1947, kdy obě firmy koupil sir David Brown, a společnost je nyní kótována na londýnské burze jako Aston Martin Lagonda Global Holdings plc.

V roce 2020 se stal výkonným předsedou představenstva společnosti Lawrence Stroll a automobilka získala nové významné investice. Ve stejné době došlo k návratu značky Aston Martin na vrchol motoristického sportu s týmem formule 1 Aston Martin Aramco, a tím slavná britská značka vstoupila do nové éry.

ASTON MARTIN VANQUISH VOLANTE: TECHNICKÉ ÚDAJE

Karoserie                               

Dvoudveřová dvoumístní karoserie Volante 

Otevírací střešní mechanismus Volante s plátěnou střechou skládanou do tvaru písmene „K“ a s ochranným systémem při převrácení

Extrudovaná lepená hliníková konstrukce karoserie s panely z uhlíkových vláken a kompozitu

Panely karoserie z uhlíkových vláken zahrnují kapotu, dveře a boky karoserie

Motor                                      

5,2litrový V12 s dvojicí turbodmychadel

Mezichladič stlačeného vzduchu

Vpředu za nápravou uložený motor, pohon zadních kol 

Nejvyšší výkon: 835 k / 824 bhp / 614 kW při 6 500/min

Nejvyšší točivý moment: 1 000 Nm při 2 500–5 000/min

Nejvyšší rychlost: 214 mil za hodinu / 345 km/h

0–60 mph: 3,3 s

0–62 mph / 0–100 km/h: 3,4 s

Nejvyšší plnicí tlak: 2,25 baru

Pořadí zapalování: 1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Nový blok válců pro zlepšení plnění motoru

Nové turbodmychadlo a výfukové potrubí pro rychlejší zahřívání katalyzátoru a vyšší výkon

Nové sací a výfukové potrubí a upravené kapalinové chlazení hlavy válců

Přenos točivého momentu                           

Vzadu umístěná 8stupňová samočinná převodovka, elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností, karbonový kardanový hřídel

Řízení                         

Elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem, počet otáček volantu 2,27

Zavěšení kol                          

Dvojité lichoběžníkové vpředu, vinuté pružiny a příčný torzní stabilizátor

Vzadu víceprvkové, vinuté pružiny a příčný torzní stabilizátor

Adaptivní tlumiče Bilstein DTX

Jízdní režimy             

Pět módů: Wet, Sport, Sports Plus, Track a Individual, umožňující nastavit pohonné ústrojí, řízení a podvozek

Pokročilé asistenční systémy (ADAS)                                

Varování před čelním nárazem

Autonomní nouzové brzdění

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go

Varování před opuštěním jízdního pruhu 

Asistent pro udržování v jízdním pruhu

Automatická dálková světla 

Matrixové světlomety

Rozpoznávání dopravních značek

Sledování slepého úhlu

Asistent pro bezpečné otevření dveří

Varování před provozem při couvání

Detekce únavy řidiče

360° 3D prostorový pohled kamery

Kola a pneumatiky                

21″ kovaná kola z lehké slitiny

Zakázkové letní pneumatiky Pirelli P ZERO AML (pouze pro Vanquish)

Zakázkové zimní pneumatiky Pirelli P ZERO Winter 2 AML (pro vozy Aston Martin)

Oba vzory obsahují pěnové akustické prvky Pirelli Noise Cancelling System (PNCS) pro snížení hluku

Rozměry vpředu 275/35 ZR 21 103Y a vzadu 325/30 ZR 21 108Y

Brzdy a elektronické systémy podvozku

Karbon-keramický brzdový systém 

  • vpředu: 6pístkové hliníkové třmeny; kotouče 410 mm × 38 mm,
  • vzadu: 4pístkové hliníkové třmeny; kotouče 360 mm × 38 mm.

Elektrická parkovací brzda

Dynamické ovládání stability (DSC)

Protiblokovací brzdový systém (ABS)

Elektronické rozdělení brzdné síly (EBD)

Asistent nouzového brzdění (EBA)

Systém kontroly trakce (TC)

Urychlovač brzdného účinku (HBA)

Řízení točivého momentu (PTC)

Dynamické vektorování točivého momentu (DTV)

Rozměry                                 

Výška: 1 296 mm

Šířka (včetně zrcátek): 2 120 mm

Šířka (zrcátka sklopená): 2 044 mm

Délka: 4 850 mm

Rozvor: 2 885 mm

Světlá výška (bez Air Dam): 120 mm 

Světlá výška (včetně Air Dam): 90 mm 

Objem zavazadlového prostoru: 219 l (s nataženou střechou) nebo 187 litrů (se složenou střechou)

Objem palivové nádrže: 82 l

Hmotnost: 1880 kg (nejnižší, bez náplní)

Rozdělení hmotnosti na nápravy: 49 : 51

Stopový průměr otáčení: 12,7 m

Obrysový průměr otáčení: 13,3 m

Spotřeba paliva a emise                               

EU (WLTP) bude upřesněno později 

NEDC bude upřesněno později 

https://media.astonmartin.com

Kontakt pro média

Česká republika a Slovensko

Michael Kudela

PR & Média

+420 777 663 118

michael.kudela@astonmartin-prague.cz

Odběr novinek

Přihlašte se a získávejte nejnovější informace mezi prvními

* Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů.

Sledujte nás také na Instagramu

Zobrazit profil
Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post
Aston Martin Prague

Kde nás najdete

Aston Martin Prague - CarTec Exclusive Cars s.r.o.

Kontakt

Průběžná 76
100 00 Praha-Strašnice
Česká republika

Navigovat

Otevírací hodiny

Pondělí:

Úterý:

Středa:

Čtvrtek:

Pátek:

Sobota:

Neděle:

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

Zavřeno

Zavřeno