
Nejsportovnější Vantage v historii

- Nový Vantage S je vrcholem oceňovaného sportovního modelu Aston Martin
- Výkon vzrostl na výjimečných 680 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm
- Detailní vyladění podvozku přináší více agility, lepší kontakt s vozem i kultivovanost
- Nová kalibrace plynového pedálu pro preciznější ovládání a přesnější odezvu
- Ostře řezané výstupy vzduchu na kapotě, zadní spoiler a decentní označení „S“ vytvářejí jedinečný vzhled
- Interiér v kombinaci Alcantary a kůže s výlučnými detaily verze „S“, včetně voliče jízdních režimů v červené nebo stříbrné eloxované úpravě
- Nejnovější přírůstek do slavné řady výkonných modelů Aston Martin s označením „S“ – počínaje modelem DB3S z roku 1953
- Světová jízdní premiéra proběhne na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2025
- Zahájení dodávek ve 4. čtvrtletí 2025
Aston Martin s hrdostí představuje nový vůz Vantage S – nejsportovnější variantu modelu Vantage v současné nabídce značky. Vantage už nyní představuje vrchol mezi sportovními vozy s motorem vpředu a zaměřenými na řidičské zážitky. Nový Vantage S však tuto laťku posouvá ještě výše díky vyššímu výkonu a vylepšeným jízdním vlastnostem. Spolu s výrazně upraveným designem exteriéru i interiéru tak Vantage S nastavuje novou úroveň pro vozy Aston Martin s motorem vpředu.
Novinka navazuje na nedávno představený model DBX S a pokračuje v obnovené tradici značky Aston Martin, kdy písmeno „S“ označuje speciální, výkonnější deriváty základních modelů. Tento přístup znovu zavedl v roce 2004 Vanquish S a další výjimečné modely V8 a V12 Vantage S v letech 2011 a 2013.
Základem nového modelu Vantage S je přepracovaná verze výkonného čtyřlitrového motoru V8 se dvěma turbodmychadly. V segmentu luxusních sportovních vozů s motorem vpředu tím Aston Martin upevňuje svůj náskok v oblasti výkonu: Vantage S nabízí 680 koní při 6000/min a točivý moment 800 Nm mezi 3000 až 6000/min pro okamžitou odezvu.
Konstruktéři značky Aston Martin dále zdokonalili kalibraci pedálu plynu tak, aby jeho odpor a reakce přesně odpovídaly charakteru verze „S“. Chod je sladěn s individuálně nastavenou mapou elektronického plynu pro každý jízdní režim, což zajišťuje harmonickou spolupráci všech ovládacích prvků a umocňuje propojení řidiče s vozem.
Kalibrován byl i samotný pohon – optimalizace systému Launch Control zkrátila zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu o 0,1 sekundy. Nově tak Vantage S zrychlí z 0 na 60 mph za 3,3 s (resp. z 0 na 100 km/h za 3,4 s) a z 0 na 200 km/h za 10,1 s. Maximální rychlost zůstává impozantních 325 km/h (202 mph).



Vantage S přináší také rozsáhlé úpravy podvozkových komponent, uložení pohonného ústrojí i softwaru, jejichž cílem je zvýšení agility, lepší odezvy řízení a celkové jízdní vyváženosti.
Inženýři značky Aston Martin se při vývoji nového vozu Vantage S zaměřili nejen na vyšší agilitu a přilnavost přední nápravy, ale zároveň i na zachování jízdního komfortu a kultivovanosti.
Úpravy hardwaru a softwaru adaptivních tlumičů Bilstein DTX přinesly lepší citlivost přední nápravy a rychlejší odezvu. Zároveň byla snížena tuhost pérování na zadní nápravě, což zlepšuje rovnováhu mezi stlačením a roztažením, a tím i jízdní komfort při nízkých rychlostech. Tuhost uložení převodovky byla snížena o 10 %, což přináší další kultivovanost tím, že se tak snižuje přenos vibrací z pohonného ústrojí do karoserie a podvozku – vůz proto lépe kopíruje povrch.
Přímější odezvu a lepší kontakt s vozem přináší také uchycení zadního pomocného rámu přímo ke karoserii napevno – místo standardních pryžových silentbloků. Pro maximální využití všech těchto změn byly dále doladěny parametry geometrie podvozku – odklony kol, sbíhavost a záklon rejdového čepu – s cílem zlepšit přilnavost přední nápravy při vysokém bočním zatížení a vyladit celkovou dynamickou rovnováhu. Výsledkem je vůz, který s chutí vyhledává zatáčky a zároveň si zachovává suverénní stabilitu.
Z vizuálního hlediska má Vantage S vzhled odpovídající svým výkonovým parametrům – díky designovým prvkům, které nejen působí efektně, ale zároveň plní funkční úlohu.
Přední část vozu odlišují nové výstupy vzduchu na kapotě. Jsou dostupné v lesklé černé nebo uhlíkovém kompozitu (2×2 Twill Carbon) a dodávají automobilu sebevědomější výraz, současně optimalizují odvod horkého vzduchu z motorového prostoru – zejména v oblasti mezi řadami válců motoru, který má koncepci „horké V8“, tedy s turbodmychadly uprostřed.
Označení verze na předních blatnících je decentní, ale nezaměnitelné – s emblémy „S“. Každý z nich je ručně vyráběný: kované mosazné „S“ je zalité do červeného smaltu, přičemž okolní část může být pochromovaná v lesklé nebo tmavé úpravě, podle toho, jakou barvu loga Aston Martin si zákazník zvolí.
Ze zadní části je Vantage S rozpoznatelný díky novému spoileru po celé šířce víka zavazadlového prostoru – a jasně vyjadřuje sportovní zaměření modelu. Spoiler však neplní jen estetickou funkci: při maximální rychlosti zvyšuje přítlak na zadní nápravu o 44 kg, a významně tak přispívá k celkovému aerodynamickému přítlaku 111 kg. Jeho provedení doplňuje celkovou aerodynamickou rovnováhu vozu, která je záměrně orientována na přední nápravu – zajišťuje tak mimořádně rychlou odezvu při zatáčení a vysokou míru přilnavosti v zatáčkách. Dalších 67 kg přítlaku přinášejí vylepšení v oblasti spodní části vozu – včetně nového předního spoileru a přídavných kanálů pro posílení Venturiho efektu.
Model Vantage S lze vybavit specifickými 21″ koly s paprsky ve tvaru „Y“ v saténově černé barvě a s červeným grafickým detailem – typickým pro varianty „S“. Elegantní kontrast vytvářejí brzdové třmeny v bronzové barvě.
V interiéru nese Vantage S jasné stylistické znaky výbavy „S“ – standardem je jedinečné čalounění v kombinaci Alcantary a kůže s názvem Accelerate, doplněné dekory z uhlíkového kompozitu. Tento interiér nejen podtrhuje sportovní charakter vozu, ale zároveň oproti běžnému Vantage přináší i mírnou úsporu hmotnosti.
Tak jako exteriérové označení zaujme ručně zpracovanými detaily, také interiér je osazen výšivkami loga „S“ na ramenních oporách sedadel – barevně sladěnými s celkovým laděním interiéru. Každé logo se skládá z téměř 2 500 stehů a vyžaduje více než 16 metrů nitě – další důkaz nekompromisního přístupu značky Aston Martin ke kvalitě zpracování a smyslu pro detail.
Znak Aston Martin je vyšitý rovněž na opěrkách hlavy. Na přání je k dispozici také unikátní technika ražby a slepotisku, která s využitím tlaku odpovídajícího hmotnosti 1,5 tuny a za vysoké teploty vylisuje znak do čalounění – s extrémní přesností a jemností. Emblém „S“ dále najdeme i na prahových lištách a štítku výstupní kontroly v motorovém prostoru.
Zákazníci mohou zvolit také interiérový paket „S“, který dále podtrhuje sportovní charakter vozu – zahrnuje otočný volič jízdních režimů z frézovaného kovu s červeným nebo stříbrným eloxováním. Tento prvek ladí s barvou bezpečnostních pásů, kontrastního prošívání, lemování čalounění i výšivky na hlavových opěrkách, čímž vytváří vizuálně jednotný designový celek.
Pro ty, kteří touží po ještě luxusnějším pojetí, je připravena specifikace Inspire Sport s čalouněním buď z plnohodnotné semianilinové kůže, nebo v kombinaci s Alcantarou, a to v jednobarevné i dvoubarevné variantě. Tato nová provedení interiéru se vyznačují klesající strukturou šikmého prošívání ve tvaru písmene „V“ obklopeného cíleně umístěnými perforacemi – evokujícími rychlost a pohyb.
Světová jízdní premiéra nového modelu Vantage S proběhne tento víkend na legendární trati během Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Tato každoroční červencová událost, pořádaná na panství Goodwood, je jedním z vrcholů britské motoristické sezóny a přitahuje fanoušky z celého světa.
Model Vantage S je již možné objednávat v provedení kupé i roadster. První vozy budou zákazníkům dodány ve 4. čtvrtletí 2025.




Poznámky pro média:
Model Vantage S navazuje na tradici značky Aston Martin, kdy písmeno „S“ označuje výkonnější a výjimečnější varianty stávajících modelů. V roce 2025 jde již o druhý model s tímto označením – nedávné se představil model DBX S.
Novodobá historie těchto verzí začala modelem Vanquish S, který se veřejnosti poprvé představil na pařížském autosalonu v roce 2004. V roce 2011 následoval V8 Vantage S s vyšším výkonem, sportovnějším podvozkem a převodovkou Sportshift II v základní výbavě, na který v roce 2013 navázal model V12 Vantage S. V roce 2015 přišel Rapide S – výrazně přepracovaný a výkonnější nástupce modelu Rapide – následovaný opět modelem Vanquish S v roce 2016. Neopomenutelnou roli hrají i tři generace modelů DBS (1967, 2007, 2018), které vždy zastávaly postavení vlajkového modelu značky.
Není náhodou, že první mezinárodně úspěšný poválečný závodní vůz značky nesl rovněž označení „S“ – šlo o model DB3S z roku 1953. Právě ten se stal prvním vozem Aston Martin, který vyhrál závod Mistrovství světa sportovních vozů a třikrát obsadil druhé místo v závodě 24h Le Mans. Stejně jako dnešní Vantage S byl i tehdejší DB3S lehčí, výkonnější a vizuálně upravenou variantou výchozího modelu DB3.
Technické údaje vozu Vantage S
Karoserie
- Dvoumístné kupé, hliníková karoserie s lepeným prostorovým rámem, kompozitní panely
Motor
- 4,0litrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly
- Motor vpředu uprostřed, pohon zadních kol
- Nejvyšší výkon: 680 k (671 bhp / 500 kW) při 6000/min
- Nejvyšší točivý moment: 800 Nm (590 lb-ft) při 2750–6000/min
- Nejvyšší rychlost: 325 km/h (202 mph)
- Zrychlení 0–60 mph: 3,3 s
- Zrychlení 0–100 km/h: 3,4 s
- Zrychlení 0–200 km/h: 10,1 s
- Kompresní poměr 8,6 : 1
- Variabilní časování ventilů (dvojité)
Pohon a převodovka
- Pohon zadních kol, osmistupňová samočinná převodovka (uložená vzadu)
- Hydrodynamický měnič točivého momentu
- Elektronicky řízený samosvorný diferenciál
- Hnací hřídel z uhlíkového kompozitu
Řízení
- Elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem
- Převod řízení 12,8 : 1
- Počet otáček mezi krajními rejdy 2,27
Podvozek
- Přední náprava: nezávislé zavěšení kol s dvojitými lichoběžníkovými rameny, vinuté pružiny, příčný stabilizátor
- Zadní náprava: víceprvkové zavěšení, vinuté pružiny, příčný stabilizátor
- Tlumiče: adaptivní systém odpružení (ADS) s technologií Skyhook a inteligentním řízením
Jízdní režimy
- Pět volitelných režimů: Wet, Sport, Sports Plus, Track a Individual
- Režimy upravují odezvu pohonného ústrojí, řízení a podvozku
Pokročilé asistenční systémy (ADAS)
- Varování před čelní kolizí
- Autonomní nouzové brzdění
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go
- Upozornění na opuštění jízdního pruhu
- Asistent udržování v jízdním pruhu
- Automatické přepínání dálkových světel
- Světlomety Matrix LED
- Rozpoznávání dopravních značek
- Monitorování slepého úhlu
- Asistent pro výstup z vozu
- Varování před provozem při couvání (Rear Cross Traffic Assist)
- Detekce únavy řidiče (ikona šálku)
- 360° 3D kamerový systém
Kola a pneumatiky
- Kola o průměru 21″
- Michelin Pilot Sport S 5 AML (na míru navržená směs pro model Vantage)
- Michelin Pilot Alpin 5 AML (na míru navržené zimní pneumatiky pro Aston Martin)
- Vpředu 275/35 ZR 21
- Vzadu 325/30 ZR 21
Brzdy a podvozkové systémy
Ocelové kotouče
- Vpředu 400mm × 36mm a 6pístkové třmeny
- Vzadu 360mm × 36mm a 4pístkové třmeny
Karbon-keramické kotouče
- Vpředu 410mm × 38 mm
- Vzadu 360mm × 38 mm
- Elektrická parkovací brzda
- Stabilizační systém (DSC)
- ABS
- Elektronické rozdělování brzdné síly (EBD)
- Nouzový brzdový asistent (EBA)
- Protiprokluzový systém (TC)
- Hydraulický brzdový asistent (HBA)
- Systém pozitivního točivého momentu (PTC)
- Dynamické rozdělování točivého momentu (DTV)
Rozměry
- Výška: 1 275 mm
- Šířka (včetně zrcátek): 2 124 mm
- Šířka (se sklopenými zrcátky): 2 045 mm
- Délka: 4 495 mm
- Rozvor: 2 705 mm
- Světlá výška: 94 mm
- Přední převis: 925 mm
- Zadní převis: 865 mm
- Nájezdový úhel (vpředu): 10,1°
- Nájezdový úhel (vpředu s aerodynamickým paketem): 10,0°
- Úhel výjezdu (vzadu): 14,6°
- Objem zavazadlového prostoru:
- 346 l (bez přepážky)
- 235 l (s přepážkou)
- Objem palivové nádrže: 78 l
- Hmotnost (suchá): 1 605 kg
- Rozložení hmotnosti: 50 : 50
- Průměr otáčení: 12 m
Spotřeba a emise (EU WLTP)
- Nízká zátěž: 22,3 l/100 km (12,7 mpg)
- Střední zátěž: 11,8 l/100 km (23,9 mpg)
- Vysoká zátěž: 9,8 l/100 km (28,8 mpg)
- Velmi vysoká zátěž: 10,4 l/100 km (27,2 mpg)
- Kombinovaná spotřeba: 12,1 l/100 km (23,3 mpg)
- Emise CO₂ (kombinované): 274 g/km
O společnosti Aston Martin Lagonda
Vizí značky Aston Martin je být světově nejžádanější, luxusní britskou značkou, která konstruuje nejpůsobivější výkonná vozidla.
Společnost Aston Martin založili v roce 1913 Lionel Martin a Robert Bamford a je dnes uznávána jako ikonická globální značka, která je synonymem stylu, luxusu, výkonu a exkluzivity. Aston Martin spojuje nejnovější technologie, časem prověřené řemeslné zpracování a obdivuhodný styl a díky tomu vznikly celosvětově oceňované luxusní modely včetně vozů Vantage, DB12, DBS, DBX a první hypercar značky – Aston Martin Valkyrie. V souladu se svojí strategií udržitelnosti nazvanou „Racing. Green.“ vyvíjí Aston Martin alternativy ke spalovacímu motoru v podobě různých kombinací pohonného ústrojí včetně plug-in hybridního a plně elektrického s plánovaným uvedením v letech 2025 až 2030. Cílem je nabízet řadu elektrifikovaných sportovních vozů a SUV.
Společnost Aston Martin Lagonda se sídlem v anglickém Gaydonu vyvíjí, vyrábí a vyváží vozy, které se prodávají ve více než 50 zemích světa. Její sportovní automobily se vyrábějí v Gaydonu, luxusní modelová řada SUV DBX vzniká v St Athan ve Walesu. Společnost je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2030 zajistila uhlíkově neutrální výrobu.
Společnost Lagonda byla založena v roce 1899 a spojila se s výrobcem Aston Martin v roce 1947, kdy obě firmy koupil sir David Brown, a společnost je nyní kótována na londýnské burze jako Aston Martin Lagonda Global Holdings plc.
V roce 2020 se stal výkonným předsedou představenstva společnosti Lawrence Stroll a automobilka získala nové významné investice. Ve stejné době došlo k návratu značky Aston Martin na vrchol motoristického sportu s týmem formule 1 Aston Martin Aramco, a tím slavná britská značka vstoupila do nové éry.
Kontakty pro média:
Aston Martin Europe Dan Connell
Director of Communications & PR Europe
+49 151 217 06429
dan.connell@astonmartin.com
Tina Brenner
Head of Communications & PR Europe
+49 172 8232375
tina.brenner@astonmartin.com
Manuel Wagner
Manager Communications & PR Europe
+49 152 071 04758
manuel.wagner@astonmartin.com
Kontakt pro média:
Aston Martin Prague
Michael Kudela
PR & Média
+420 777 663 118
michael.kudela@astonmartin-prague.cz
Odběr novinek
Přihlašte se a získávejte nejnovější informace mezi prvními
Sledujte nás také na Instagramu
Zobrazit profil





Kde nás najdete
Aston Martin Prague - CarTec Exclusive Cars s.r.o.
Otevírací hodiny
Pondělí:
Úterý:
Středa:
Čtvrtek:
Pátek:
Sobota:
Neděle:
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
09:00 - 18:00
Zavřeno
Zavřeno