Přeskočit na obsah
Models

Nejsportovnější Vantage v historii

Datum vydání 11. července 2025
Místo vydání Gaydon, Velká Británie
Délka čtení 17 minut
  • Nový Vantage S je vrcholem oceňovaného sportovního modelu Aston Martin
  • Výkon vzrostl na výjimečných 680 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm
  • Detailní vyladění podvozku přináší více agility, lepší kontakt s vozem i kultivovanost
  • Nová kalibrace plynového pedálu pro preciznější ovládání a přesnější odezvu
  • Ostře řezané výstupy vzduchu na kapotě, zadní spoiler a decentní označení „S“ vytvářejí jedinečný vzhled
  • Interiér v kombinaci Alcantary a kůže s výlučnými detaily verze „S“, včetně voliče jízdních režimů v červené nebo stříbrné eloxované úpravě
  • Nejnovější přírůstek do slavné řady výkonných modelů Aston Martin s označením „S“ – počínaje modelem DB3S z roku 1953
  • Světová jízdní premiéra proběhne na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2025
  • Zahájení dodávek ve 4. čtvrtletí 2025

Aston Martin s hrdostí představuje nový vůz Vantage S – nejsportovnější variantu modelu Vantage v současné nabídce značky. Vantage už nyní představuje vrchol mezi sportovními vozy s motorem vpředu a zaměřenými na řidičské zážitky. Nový Vantage S však tuto laťku posouvá ještě výše díky vyššímu výkonu a vylepšeným jízdním vlastnostem. Spolu s výrazně upraveným designem exteriéru i interiéru tak Vantage S nastavuje novou úroveň pro vozy Aston Martin s motorem vpředu.

Novinka navazuje na nedávno představený model DBX S a pokračuje v obnovené tradici značky Aston Martin, kdy písmeno „S“ označuje speciální, výkonnější deriváty základních modelů. Tento přístup znovu zavedl v roce 2004 Vanquish S a další výjimečné modely V8 a V12 Vantage S v letech 2011 a 2013.

Základem nového modelu Vantage S je přepracovaná verze výkonného čtyřlitrového motoru V8 se dvěma turbodmychadly. V segmentu luxusních sportovních vozů s motorem vpředu tím Aston Martin upevňuje svůj náskok v oblasti výkonu: Vantage S nabízí 680 koní při 6000/min a točivý moment 800 Nm mezi 3000 až 6000/min pro okamžitou odezvu.

Konstruktéři značky Aston Martin dále zdokonalili kalibraci pedálu plynu tak, aby jeho odpor a reakce přesně odpovídaly charakteru verze „S“. Chod je sladěn s individuálně nastavenou mapou elektronického plynu pro každý jízdní režim, což zajišťuje harmonickou spolupráci všech ovládacích prvků a umocňuje propojení řidiče s vozem.

Kalibrován byl i samotný pohon – optimalizace systému Launch Control zkrátila zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu o 0,1 sekundy. Nově tak Vantage S zrychlí z 0 na 60 mph za 3,3 s (resp. z 0 na 100 km/h za 3,4 s) a z 0 na 200 km/h za 10,1 s. Maximální rychlost zůstává impozantních 325 km/h (202 mph).

Vantage S přináší také rozsáhlé úpravy podvozkových komponent, uložení pohonného ústrojí i softwaru, jejichž cílem je zvýšení agility, lepší odezvy řízení a celkové jízdní vyváženosti.

Inženýři značky Aston Martin se při vývoji nového vozu Vantage S zaměřili nejen na vyšší agilitu a přilnavost přední nápravy, ale zároveň i na zachování jízdního komfortu a kultivovanosti.

Úpravy hardwaru a softwaru adaptivních tlumičů Bilstein DTX přinesly lepší citlivost přední nápravy a rychlejší odezvu. Zároveň byla snížena tuhost pérování na zadní nápravě, což zlepšuje rovnováhu mezi stlačením a roztažením, a tím i jízdní komfort při nízkých rychlostech. Tuhost uložení převodovky byla snížena o 10 %, což přináší další kultivovanost tím, že se tak snižuje přenos vibrací z pohonného ústrojí do karoserie a podvozku – vůz proto lépe kopíruje povrch.

Přímější odezvu a lepší kontakt s vozem přináší také uchycení zadního pomocného rámu přímo ke karoserii napevno – místo standardních pryžových silentbloků. Pro maximální využití všech těchto změn byly dále doladěny parametry geometrie podvozku – odklony kol, sbíhavost a záklon rejdového čepu – s cílem zlepšit přilnavost přední nápravy při vysokém bočním zatížení a vyladit celkovou dynamickou rovnováhu. Výsledkem je vůz, který s chutí vyhledává zatáčky a zároveň si zachovává suverénní stabilitu.

Z vizuálního hlediska má Vantage S vzhled odpovídající svým výkonovým parametrům – díky designovým prvkům, které nejen působí efektně, ale zároveň plní funkční úlohu.

Přední část vozu odlišují nové výstupy vzduchu na kapotě. Jsou dostupné v lesklé černé nebo uhlíkovém kompozitu (2×2 Twill Carbon) a dodávají automobilu sebevědomější výraz, současně optimalizují odvod horkého vzduchu z motorového prostoru – zejména v oblasti mezi řadami válců motoru, který má koncepci „horké V8“, tedy s turbodmychadly uprostřed.

Označení verze na předních blatnících je decentní, ale nezaměnitelné – s emblémy „S“. Každý z nich je ručně vyráběný: kované mosazné „S“ je zalité do červeného smaltu, přičemž okolní část může být pochromovaná v lesklé nebo tmavé úpravě, podle toho, jakou barvu loga Aston Martin si zákazník zvolí.

Ze zadní části je Vantage S rozpoznatelný díky novému spoileru po celé šířce víka zavazadlového prostoru – a jasně vyjadřuje sportovní zaměření modelu. Spoiler však neplní jen estetickou funkci: při maximální rychlosti zvyšuje přítlak na zadní nápravu o 44 kg, a významně tak přispívá k celkovému aerodynamickému přítlaku 111 kg. Jeho provedení doplňuje celkovou aerodynamickou rovnováhu vozu, která je záměrně orientována na přední nápravu – zajišťuje tak mimořádně rychlou odezvu při zatáčení a vysokou míru přilnavosti v zatáčkách. Dalších 67 kg přítlaku přinášejí vylepšení v oblasti spodní části vozu – včetně nového předního spoileru a přídavných kanálů pro posílení Venturiho efektu.

Model Vantage S lze vybavit specifickými 21″ koly s paprsky ve tvaru „Y“ v saténově černé barvě a s červeným grafickým detailem – typickým pro varianty „S“. Elegantní kontrast vytvářejí brzdové třmeny v bronzové barvě.

V interiéru nese Vantage S jasné stylistické znaky výbavy „S“ – standardem je jedinečné čalounění v kombinaci Alcantary a kůže s názvem Accelerate, doplněné dekory z uhlíkového kompozitu. Tento interiér nejen podtrhuje sportovní charakter vozu, ale zároveň oproti běžnému Vantage přináší i mírnou úsporu hmotnosti.

Tak jako exteriérové označení zaujme ručně zpracovanými detaily, také interiér je osazen výšivkami loga „S“ na ramenních oporách sedadel – barevně sladěnými s celkovým laděním interiéru. Každé logo se skládá z téměř 2 500 stehů a vyžaduje více než 16 metrů nitě – další důkaz nekompromisního přístupu značky Aston Martin ke kvalitě zpracování a smyslu pro detail.

Znak Aston Martin je vyšitý rovněž na opěrkách hlavy. Na přání je k dispozici také unikátní technika ražby a slepotisku, která s využitím tlaku odpovídajícího hmotnosti 1,5 tuny a za vysoké teploty vylisuje znak do čalounění – s extrémní přesností a jemností. Emblém „S“ dále najdeme i na prahových lištách a štítku výstupní kontroly v motorovém prostoru.

Zákazníci mohou zvolit také interiérový paket „S“, který dále podtrhuje sportovní charakter vozu – zahrnuje otočný volič jízdních režimů z frézovaného kovu s červeným nebo stříbrným eloxováním. Tento prvek ladí s barvou bezpečnostních pásů, kontrastního prošívání, lemování čalounění i výšivky na hlavových opěrkách, čímž vytváří vizuálně jednotný designový celek.

Pro ty, kteří touží po ještě luxusnějším pojetí, je připravena specifikace Inspire Sport s čalouněním buď z plnohodnotné semianilinové kůže, nebo v kombinaci s Alcantarou, a to v jednobarevné i dvoubarevné variantě. Tato nová provedení interiéru se vyznačují klesající strukturou šikmého prošívání ve tvaru písmene „V“ obklopeného cíleně umístěnými perforacemi – evokujícími rychlost a pohyb.

Světová jízdní premiéra nového modelu Vantage S proběhne tento víkend na legendární trati během Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Tato každoroční červencová událost, pořádaná na panství Goodwood, je jedním z vrcholů britské motoristické sezóny a přitahuje fanoušky z celého světa.

Model Vantage S je již možné objednávat v provedení kupé i roadster. První vozy budou zákazníkům dodány ve 4. čtvrtletí 2025.

Poznámky pro média:

Model Vantage S navazuje na tradici značky Aston Martin, kdy písmeno „S“ označuje výkonnější a výjimečnější varianty stávajících modelů. V roce 2025 jde již o druhý model s tímto označením – nedávné se představil model DBX S.

Novodobá historie těchto verzí začala modelem Vanquish S, který se veřejnosti poprvé představil na pařížském autosalonu v roce 2004. V roce 2011 následoval V8 Vantage S s vyšším výkonem, sportovnějším podvozkem a převodovkou Sportshift II v základní výbavě, na který v roce 2013 navázal model V12 Vantage S. V roce 2015 přišel Rapide S – výrazně přepracovaný a výkonnější nástupce modelu Rapide – následovaný opět modelem Vanquish S v roce 2016. Neopomenutelnou roli hrají i tři generace modelů DBS (1967, 2007, 2018), které vždy zastávaly postavení vlajkového modelu značky.

Není náhodou, že první mezinárodně úspěšný poválečný závodní vůz značky nesl rovněž označení „S“ – šlo o model DB3S z roku 1953. Právě ten se stal prvním vozem Aston Martin, který vyhrál závod Mistrovství světa sportovních vozů a třikrát obsadil druhé místo v závodě 24h Le Mans. Stejně jako dnešní Vantage S byl i tehdejší DB3S lehčí, výkonnější a vizuálně upravenou variantou výchozího modelu DB3.

Technické údaje vozu Vantage S

Karoserie                               

  • Dvoumístné kupé, hliníková karoserie s lepeným prostorovým rámem, kompozitní panely

Motor                                      

  • 4,0litrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly
  • Motor vpředu uprostřed, pohon zadních kol 
  • Nejvyšší výkon: 680 k (671 bhp / 500 kW) při 6000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 800 Nm (590 lb-ft) při 2750–6000/min
  • Nejvyšší rychlost: 325 km/h (202 mph)
  • Zrychlení 0–60 mph: 3,3 s
  • Zrychlení 0–100 km/h: 3,4 s
  • Zrychlení 0–200 km/h: 10,1 s
  • Kompresní poměr 8,6 : 1
  • Variabilní časování ventilů (dvojité)

Pohon a převodovka                         

  • Pohon zadních kol, osmistupňová samočinná převodovka (uložená vzadu)
  • Hydrodynamický měnič točivého momentu
  • Elektronicky řízený samosvorný diferenciál
  • Hnací hřídel z uhlíkového kompozitu

Řízení                         

  • Elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem
  • Převod řízení 12,8 : 1
  • Počet otáček mezi krajními rejdy 2,27

Podvozek                               

  • Přední náprava: nezávislé zavěšení kol s dvojitými lichoběžníkovými rameny, vinuté pružiny, příčný stabilizátor
  • Zadní náprava: víceprvkové zavěšení, vinuté pružiny, příčný stabilizátor
  • Tlumiče: adaptivní systém odpružení (ADS) s technologií Skyhook a inteligentním řízením

Jízdní režimy             

  • Pět volitelných režimů: Wet, Sport, Sports Plus, Track a Individual 
  • Režimy upravují odezvu pohonného ústrojí, řízení a podvozku

Pokročilé asistenční systémy (ADAS)                                

  • Varování před čelní kolizí
  • Autonomní nouzové brzdění
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go
  • Upozornění na opuštění jízdního pruhu
  • Asistent udržování v jízdním pruhu
  • Automatické přepínání dálkových světel
  • Světlomety Matrix LED 
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Monitorování slepého úhlu
  • Asistent pro výstup z vozu
  • Varování před provozem při couvání (Rear Cross Traffic Assist)
  • Detekce únavy řidiče (ikona šálku)
  • 360° 3D kamerový systém

Kola a pneumatiky                

  • Kola o průměru 21″ 
  • Michelin Pilot Sport S 5 AML (na míru navržená směs pro model Vantage) 
  • Michelin Pilot Alpin 5 AML (na míru navržené zimní pneumatiky pro Aston Martin) 
  • Vpředu 275/35 ZR 21
  • Vzadu 325/30 ZR 21

Brzdy a podvozkové systémy          

Ocelové kotouče

  • Vpředu 400mm × 36mm a 6pístkové třmeny
  • Vzadu 360mm × 36mm a 4pístkové třmeny

Karbon-keramické kotouče

  • Vpředu 410mm × 38 mm
  • Vzadu 360mm × 38 mm
  • Elektrická parkovací brzda
  • Stabilizační systém (DSC)
  • ABS
  • Elektronické rozdělování brzdné síly (EBD)
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Protiprokluzový systém (TC)
  • Hydraulický brzdový asistent (HBA)
  • Systém pozitivního točivého momentu (PTC)
  • Dynamické rozdělování točivého momentu (DTV)

Rozměry                                 

  • Výška: 1 275 mm
  • Šířka (včetně zrcátek): 2 124 mm
  • Šířka (se sklopenými zrcátky): 2 045 mm
  • Délka: 4 495 mm
  • Rozvor: 2 705 mm
  • Světlá výška: 94 mm
  • Přední převis: 925 mm
  • Zadní převis: 865 mm
  • Nájezdový úhel (vpředu): 10,1°
  • Nájezdový úhel (vpředu s aerodynamickým paketem): 10,0°
  • Úhel výjezdu (vzadu): 14,6°
  • Objem zavazadlového prostoru:
  • 346 l (bez přepážky)
  • 235 l (s přepážkou)
  • Objem palivové nádrže: 78 l
  • Hmotnost (suchá): 1 605 kg
  • Rozložení hmotnosti: 50 : 50
  • Průměr otáčení: 12 m

Spotřeba a emise (EU WLTP)                                   

  • Nízká zátěž: 22,3 l/100 km (12,7 mpg)
  • Střední zátěž: 11,8 l/100 km (23,9 mpg)
  • Vysoká zátěž: 9,8 l/100 km (28,8 mpg)
  • Velmi vysoká zátěž: 10,4 l/100 km (27,2 mpg)
  • Kombinovaná spotřeba: 12,1 l/100 km (23,3 mpg)
  • Emise CO₂ (kombinované): 274 g/km

O společnosti Aston Martin Lagonda 

Vizí značky Aston Martin je být světově nejžádanější, luxusní britskou značkou, která konstruuje nejpůsobivější výkonná vozidla.

Společnost Aston Martin založili v roce 1913 Lionel Martin a Robert Bamford a je dnes uznávána jako ikonická globální značka, která je synonymem stylu, luxusu, výkonu a exkluzivity. Aston Martin spojuje nejnovější technologie, časem prověřené řemeslné zpracování a obdivuhodný styl a díky tomu vznikly celosvětově oceňované luxusní modely včetně vozů Vantage, DB12, DBS, DBX a první hypercar značky – Aston Martin Valkyrie. V souladu se svojí strategií udržitelnosti nazvanou „Racing. Green.“ vyvíjí Aston Martin alternativy ke spalovacímu motoru v podobě různých kombinací pohonného ústrojí včetně plug-in hybridního a plně elektrického s plánovaným uvedením v letech 2025 až 2030. Cílem je nabízet řadu elektrifikovaných sportovních vozů a SUV.

Společnost Aston Martin Lagonda se sídlem v anglickém Gaydonu vyvíjí, vyrábí a vyváží vozy, které se prodávají ve více než 50 zemích světa. Její sportovní automobily se vyrábějí v Gaydonu, luxusní modelová řada SUV DBX vzniká v St Athan ve Walesu. Společnost je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2030 zajistila uhlíkově neutrální výrobu.

Společnost Lagonda byla založena v roce 1899 a spojila se s výrobcem Aston Martin v roce 1947, kdy obě firmy koupil sir David Brown, a společnost je nyní kótována na londýnské burze jako Aston Martin Lagonda Global Holdings plc.

V roce 2020 se stal výkonným předsedou představenstva společnosti Lawrence Stroll a automobilka získala nové významné investice. Ve stejné době došlo k návratu značky Aston Martin na vrchol motoristického sportu s týmem formule 1 Aston Martin Aramco, a tím slavná britská značka vstoupila do nové éry.

Kontakty pro média:

Aston Martin Europe  Dan Connell
Director of Communications & PR Europe
+49 151 217 06429
dan.connell@astonmartin.com 

Tina Brenner
Head of Communications & PR Europe
+49 172 8232375
tina.brenner@astonmartin.com

Manuel Wagner
Manager Communications & PR Europe
+49 152 071 04758
manuel.wagner@astonmartin.com

Kontakt pro média:

Aston Martin Prague

Michael Kudela
PR & Média
+420 777 663 118
michael.kudela@astonmartin-prague.cz

Odběr novinek

Přihlašte se a získávejte nejnovější informace mezi prvními

* Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů.

Sledujte nás také na Instagramu

Zobrazit profil
Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post Instagram post
Aston Martin Prague

Kde nás najdete

Aston Martin Prague - CarTec Exclusive Cars s.r.o.

Kontakt

Průběžná 76
100 00 Praha-Strašnice
Česká republika

Navigovat

Otevírací hodiny

Pondělí:

Úterý:

Středa:

Čtvrtek:

Pátek:

Sobota:

Neděle:

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

09:00 - 18:00

Zavřeno

Zavřeno